Kjøps- og leveringsbetingelser

Her kan du lese om våre kjøps- og leveringsbetingelser.

Generelt

Fraktgebyr 55 kr. Gratis frakt på bestillinger over 500 kr.

      • Alle priser i nettbutikken er inkludert moms.

      • Alle varer forblir Ratio Coffee Nordics eiendom inntil full betaling er mottatt.

      • Alle svindelforsøk blir alltid politianmeldt. Butikken vår forbeholder seg retten til å heve et kjøp ved mistanke om svindel.

      • Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på nettstedet.

    Betalingsmåter

    Du velger betalingsmåte etter at vi har mottatt bestillingen din.

    1. kortbetaling med VISA eller MasterCard

    Du kan alltid føle deg trygg når du betaler med kort hos oss. Vi samarbeider med Klarna og DIBS Payment Services, Nordens ledende leverandører av betalingstjenester på nett og sertifisert i henhold til Payment Card Industry Data Security Standard (PCO-DSS). Når du betaler med kort, blir du sendt til en sikker side via SSL-sertifikat, der du trygt kan legge inn kortopplysningene dine og gjennomføre betalingen. Når betalingen er godkjent, vil du bli sendt tilbake til Ratio Coffees nettsted, der du vil motta en bekreftelse på kjøpet.

    2. faktura, betaling 30-60 dager med Klarna.

    Når du velger å betale med faktura, tilbyr vi deg muligheten til å betale 30 eller 60 dager fra den datoen vi sendte varene eller kvittering for levering, eller fra tilgjengelighetsdatoen for tjenestene eller det digitale materialet. Vi overdrar vårt krav om betaling for ditt kjøp til Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna sender deg en betalingsinstruks der du skal betale direkte til Klarna. Kontaktinformasjon og mer informasjon om Klarna finner du på klarna.se.

    Hvis du tidligere har valgt å bli med i Klarnas tjeneste for aggregering av månedsfakturaer, vil fakturaen i stedet bli inkludert i den månedlige fakturaen. Det betyr at alle fakturakjøpene du gjør i løpet av en viss periode, samles på én faktura i stedet for å bli sendt som separate fakturaer per kjøp. Kredittiden på hver enkelt faktura som inngår i samlefakturaen, varierer mellom 14-45 dager, avhengig av når i aggregeringssyklusen kjøpet ble foretatt og varene/tjenestene ble levert/forsendt. Alle fakturakjøp som er aktivert før skjæringsdatoen, samles på én månedlig faktura. Fakturakjøp som aktiveres etter skjæringsdatoen, vil bli inkludert i neste månedsfaktura.

    3. Delvis betaling med Klarna.

    I samarbeid med Klarna tilbyr vi muligheten til å dele opp betalingen mellom 3 og 48 måneder. Les Klarnas fullstendige vilkår og betingelser her.

    Leveranser

    Vi sender alle våre pakker med DHL eller DB Schenker som leverer forsendelsen til ditt nærmeste ombud. Normal leveringstid fra vårt lager er 2 virkedager.

    Uavhentede pakker

    Vi tar 300 SEK for varer som ikke blir hentet. Hvis du kansellerer bestillingen når pakken allerede er sendt fra oss, må du hente den og returnere den til oss, ellers vil pakken bli registrert som ikke mottatt og belastes automatisk.

    Transportskader

    Alle pakker som forlater oss er forsikret. Hvis pakken og/eller innholdet er skadet når du mottar den, skal dette meldes umiddelbart på stedet. Hvis du har åpnet pakken og oppdager at noe er skadet, vennligst ta et bilde som viser skaden og legg det ved en e-post til: info@lindenbaum.se.

    Når du returnerer pakker til oss, er du ansvarlig for transportrisikoen. Hvis varen er skadet, send den tilbake til oss, så sender vi deg et nytt produkt. Vi dekker fraktkostnadene for skadede pakker.

    Angrerett

    Kunden har alltid 14 dagers angrerett i henhold til loven for alle kjøpekontrakter om varer som inngås via nettet og annet salg utenfor fast utsalgssted. Ratio Coffee Nordic tilbyr alltid 90 dagers full angrerett. Angreretten gjelder bare hvis varen og originalemballasjen er uskadet, men i henhold til loven har kunden alltid rett til å håndtere varen på den måten som er nødvendig for å finne ut av dens egenskaper og funksjon.

    Hvis du angrer på kjøpet og returnerer et produkt til oss, refunderer vi kjøpesummen, men vi har rett til å trekke fra et eventuelt verditap som følge av unødvendig bruk av produktet for å teste dets egenskaper og funksjon. Verditapet vurderes i hvert enkelt tilfelle. Angreretten begynner å løpe fra den dagen kunden mottar varene.

    Du som kunde er ansvarlig for risikoen ved returforsendelse: Denne risikoen omfatter blant annet hvis produktet blir skadet eller går tapt under transporten.

    Retur

    For å returnere må du alltid kontakte vår kundeservice. Kontakt ossher.